14010

14 010 is het centrale telefoonnummer van de gemeente Rotterdam. Ieder jaar bellen ruim 1,25 miljoen Rotterdammers naar de gemeente. Van al die telefoontjes

krijgt 87% meteen een antwoord en de rest wordt teruggebeld. In 2021 wordt de wachttijd nog verder ingekort en wordt vaker teruggebeld binnen één werkdag.

1,25 miljoen gesprekken in 2020

In 2019 waren dit 1,27 miljoen gesprekken

6,9/10

Klanttevredenheid in 2020 In 2019 was dit ook een 6,9

155

Seconden wachttijd in 2020 In 2019 was dit 35 seconden

Meestgestelde vragen 2019

Meestgestelde vragen 2020

Snel antwoord op je vragen

Wanneer je een vraag hebt, wil je hier snel antwoord op. Om de wachttijd zo kort mogelijk te houden is er een keuzemenu voor je iemand aan de telefoon krijgt. Grote drukte rond COVID-19 zorgde in 2020 helaas voor langere wachttijden.

Voor alle vragen aan de gemeente

Duidelijk en vriendelijk

Het team van 14 010 bestaat voornamelijk uit herintreders op de arbeidsmarkt. Dit is al 10 jaar zo. En met succes! Bellers zijn er positief over de kwaliteit van het servicenummer. Volgens hen wordt er duidelijk uitgelegd, interesse getoond en de medewerkers zijn vriendelijk.

“Ik heb nog om het privé-nummer van de medewerker gevraagd, want deze hulp kan ik wel vaker gebruiken!"

Goed geholpen?!

Elke dag nemen veel Rotterdammers contact op met de gemeente. Die moeten goed geholpen worden! Daarom zijn er normen opgesteld voor goede service. Rotterdammers wordt gevraagd wat ze van de diensten van de gemeente vinden. Zo wordt de service elke dag nóg een beetje beter. De meest actuele score en normen vind je op rotterdam.nl/servicenormen.

De pandemie zorgde voor onverwacht veel vragen. Ook de gemeente werkte in 2020 ineens vanaf huis en gaf vaak tegelijk thuisonderwijs aan hun kinderen. Dit had veel impact. Wachttijden waren langer en niet iedereen is op tijd teruggebeld. Met de inzet van meer telefonisten en betere informatie is dit opgelost.

Goed geregeld, dat 14 010.