COVID-19

2020 was het jaar waar het coronavirus onze stad bereikte. De situatie had effect op ons leven en dit vroeg om andere dienstverlening van de gemeente. Het had effect op het werk van iedereen bij de gemeente, maar ook de zaken die je hier regelt.

illustratie van twee tekstbalonnen

108.585

Telefoongesprekken totaal

3127

Telefoongesprekken met urgentie i.v.m. geldnood

45

Telefoongesprekken meldpunt kwetsbare vrouwen & kinderen

14 010 als coronahotline

In 2020 belden we 108.585 keer naar 14 010 met een vraag over COVID-19. Dat is bijna 10% van alle telefoontjes. Gelukkig was er hulp voor het telefoonteam. Collega’s die door corona minder werk hadden boden zich vrijwillig aan. Daarnaast is gewerkt met externe callcenters.

Meer dan 2000 x ging een gesprek over:

Aantal gesprekken per categorie

Gesprekken per categorie

Iedereen is welkom!

Pandemie of niet, als je hulp nodig hebt ben je welkom bij de gemeente! Dus bleven bijna alle balies open. Iedereen was welkom op de verschillende publiekslocaties, ook zonder afspraak. Er werd waar mogelijk afgelopen jaar telefonisch gewerkt, maar 40% van de balies was gewoon bezet. Met iedereen op 1,5 meter afstand. Nog een mooi hoogtepunt: de lancering van de digitale balie. Een volwaardig alternatief voor de balie in de stadswinkels.

Goed geregeld, zelfs tijdens een pandemie.