Goed geholpen?

Tevreden Rotterdammers is een tevreden gemeente. Daarom wordt continu om feedback gevraagd, bijvoorbeeld door een cijfer te geven voor de dienstverlening van de gemeente

Rotterdam. In 2020 is hier bij 28 producten en diensten om gevraagd. Het doel voor 2021 is om nog vaker de klanttevredenheid te meten. En meer tevreden Rotterdammers natuurlijk!

34%

Beantwoordt de klanttevredenheidsvragen

152.057

Ingevulde metingen in 2020

Rotterdammers geven de dienstverlening:

De cirkeldiagram toont de cijfers die Rotterdammers de dienstverlening van de gemeente gaven in 2020: 40% geeft het rapportcijfer 9 of 10, 46% geeft het rapportcijfer 7 of 8, 14% geeft het rapportcijfer 6 of lager.

Meer tevreden Rotterdammers

34% beantwoordt de klanttevredenheidsvragen van de gemeente. 86% geeft daarin een rapportcijfer van een 7 of hoger. Daarnaast nemen we veel de moeite om te vertellen hoe we het contact vonden. Zo leert de gemeente continu. Heb je het over een fout in je feedback, dan neemt de gemeente contact met je op om dit te herstellen.

Klantsignalen en klanttevredenheid

Jouw woorden worden daden

Waarom ben je ontevreden? Wat vind je juist goed? Waar erger je je aan en wanneer vind je dat je goed geholpen bent? Allemaal feedback waar de gemeente iets mee kan. In al het contact dat je hebt met de gemeente wordt gelet op signalen. Waarom je belt, waarnaar je zoekt op de website, je klacht of melding en natuurlijk de reacties op de klanttevredenheidsvragen. Is er geen antwoord op jouw vraag? Dan wordt gekeken wat daar aan te doen valt.

Maar het kan nóg beter

Vanaf 2021 worden deze signalen meer automatisch geanalyseerd. Zo is in één oogopslag duidelijk wat goed gaat en waar verbetering nodig is.

Goed geregeld, mede dankzij jouw feedback.